Facebook Pixel is een krachtig hulpmiddel dat je om verschillende redenen kunt gebruiken op je website. Met de Pixel kan je advertentiecampagnes optimaliseren, doelgroepen creëeren, conversies meten en gerichte advertenties tonen.
ℹ️ Extra informatie: Je hebt een business manager account nodig om te werken met de Facebook Pixel
Een Facebook Pixel maken
Ga naar je Meta Events Manager
Klik op 'Connect Data', selecteer Web en klik op 'Connect'
Vul een naam in voor de Pixel
Klik Creëer Pixel
Je Facebook Pixel code in Phoenix zetten
Nu moeten we de pixel daadwerkelijk op je site gaan zetten.
Kopieer de code vanuit Facebook. Ga hiervoor naar het Facebook Pixel Tab in de Events Manager
Vermoedelijk staat er nu View Setup Instructions
Kies in het vervolg scherm op "Manually install the code yourself"
Je komt dan op het onderstaande scherm, ga met je muis op de code staan.
Klik nu op "Copy code to clipboard".
Ga naar Phoenix om daar de code neer te zetten.
Ga in de beheeromgeving naar Instellingen > Tracking
Hier zie je in het midden Facebook retargeting & Conversion API staan. Plak daar het gehele script, dus niet alleen een cijferreeks!
Sla de wijzigingen op
Controleer of de Pixel wordt ingeladen
Met de Google Chrome extensie Meta Pixel Helper, kan je makkelijk zien of jouw Pixel correct wordt ingeladen op je website.
Installeer de extensie en ga naar jouw website. Wanneer je op de extensie klikt, wordt er aangegeven of de Pixel wel of niet wordt ingeladen:
Wordt de Pixel niet ingeladen? Waarschijnlijk staat er dan iets fout in het script in Phoenix, of zijn alle scripts op je website uitgeschakeld.
Controleer of de scripts wel actief staan bij Instellingen > Scripts.
Staat hier dat de scripts actief zijn? Dan hoort de Pixel ingeladen te worden op je website.
Zijn de scripts niet actief? Schakel dan de scripts in op hetzelfde scherm.