Wanneer je gebruik maakt van de opt-in koppeling in Phoenix dan wordt er standaard een formulier getoond me de vragen naam en e-mail. Wanneer je naast het ontvangen van de naam en het e-mailaders meer informatie wil hebben van je leads dan heb je hiervoor extra velden nodig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een geboortedatum of een telefoonnummer om de leads op een later moment telefonisch op te kunnen volgen.
Hoe je deze velden toevoegt aan je opt-in unit kun je hier lezen.
Om je gekoppelde formulieren te bekijken ga je naar > instellingen > e-mailmarketing en klik je achter het potloodje van je provider:
1. Standaard velden (naam en e-mail) in je opt-in tonen
Wanneer je de opt-in koppeling hebt gemaakt met jouw e-mailmarketing provider wordt er standaard voor elke lijst die je in jouw e-mailmarketing tool gebruikt een formulier aangemaakt. Dit formulier beschikt standaard over de velden naam en e-mail.
Dit formulier is de te herkennen door het stukje - Phoenix form achter de naam.
Door op de lijst te klikken kun je zien welke velden hierbij horen.
Wil je de tekst die als inhoud wordt getoond (placeholder) aanpassen? Dan kun je dat ook meteen hier doen.
Wanneer je dit formulier koppelt aan de opt-in unit op je pagina worden dus alleen de velden voor naam en e-mail getoond.
2. Extra velden toevoegen aan de opt-in
Je kunt aan het standaard formulier geen extra velden toevoegen, hiervoor moet je dus een nieuw formulier aanmaken. Een nieuw formulier maak je aan bij de e-mailmarketing software die je gebruikt (bijvoorbeeld Mailblue). Als je niet weet hoe je daar een formulier aan kunt maken dan kun je het beste even naar het helpcenter of de support van deze tool.
💡Gebruik niet onnodig veel velden! Hoe meer informatie je vraagt hoe lager de
conversie kan uitvallen. Vraag dus echt alleen de benodigde informatie.
Het formulier met de extra velden wordt toegevoegd aan het overzicht. Dit is het formulier zonder - Phoenix Form er achter.
Door op de lijst te klikken kun je weer zien welke velden hierbij horen.
Wil je de tekst die als inhoud wordt getoond (placeholder) voor het extra veld aanpassen? Dan kun je dat ook meteen hier doen.
3. Toon het nieuwe formulier in het overzicht
Heb je een nieuw formulier aangemaakt maar wordt deze nog niet in het overzicht getoond? Waarschijnlijk moet je Phoenix dan even opnieuw synchroniseren met je e-mailmarketing software.
Boven het overzicht van je lijsten kun je beide tools synchroniseren door op Sync data & Update te klikken.
De nieuwe lijsten en of wijzigingen worden nu getoond in het overzicht.
4. Selecteer het formulier met de extra velden in je opt-in unit
Als het formulier met de extra velden is toegevoegd aan het overzicht dan kun je deze selecteren op je opt-in pagina.
Klik op de button van de unit om de opties te tonen. In de linker toolbar kun je vervolgens een (andere) lijst selecteren. Zonder - Phoenix Form is het formulier met de extra velden.